söndag 3 februari 2013

Söndag igen

Så var det söndag kväll igen. Helgerna, ja och veckorna också för den delen, går i sån fart och jämt känns det som om man inte hunnit med något. Och då har jag ju ändå tre dagars helg, då jag har fredagarna lediga. Just nu tycks all vår lediga tid gå åt till att umgås med Ella när hon är vaken och fundera på husgrejs när hon sover. Däremellan är sambon iväg till Långskär för att försöka få renoveringsprojektet där att gå framåt (så länge isen håller). Husprojektet har inte tagit några jättesteg framåt, men vi har i alla fall anställt en huvudplanerare/ansvarig byggmästare och varit på några husvisningar till. Vi känner oss så småningom redo att ta offerter på några husmodeller, sen får vi se vad det slutligen blir.

Ella är inne i en sån härlig period just nu. Imorgon har hon sista månadsdagen innan hon blir 2 år,. Jag ska försöka knåpa ihop ett månadsinlägg imorgon om jag hinner, vi ska nämligen få besök av Ellas moffa och extramommo. Men nu kallar sängen! Med mycket på jobbet, och hämtning på dagis som gör att jag måste åka därifrån allra senast kl.16, har jag försökt komma mig iväg dit senast lite efter sju om morgnarna (vi har ordnat det så att pappan oftast för Ella på morgonen och jag hämtar). Eftersom jag sällan kommer i säng före kl. 23 blir nätterna allt för korta. Ååh, borde skärpa mig och gå och sova tidigare, så kanske en del av denna ständiga trötthet skulle undvikas!
 
Avslutar med bilder på Ella (och Skavlan, haha). Apråpå Skavlan, nån som såg senaste avsnittet? Det med bl.a. Alexander Stubb och Anna Wahlgren? Stubb är ju en riktigt cool kille, men Anna Wahlgrens uppträdande i programmet kan man inte göra annat än att sucka (eller småle) åt. Vad tyckte du?  Hoppas alla får en riktigt bra start på veckan!
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar