onsdag 30 januari 2008

Fisken är en gris

Jag har en fisk som egentligen är en gris och en annan fisk som egentligen är en björn. Det där med att de är fiskar är nåt som matte och husse försökt lura mig med. Det är klart jag vet att en gris är en gris och en björn är en björn, och absolut inga fiskar. Det hela började med att min första pipleksak hade formen av en fisk. När jag sedan tuggat sönder den leksaken - vilket ju gick väldans snabbt - fick jag en ny ganska snart. Den nya leksaken hade formen av en björn, men av någon anledning försökte matte och husse kalla den för Fisken. Björnen bor nu hos hundfammo och -faffa, dit jag glömde den för ett tag. Idag fick jag en ny pipleksak formad som en gris och också den försökte de kalla för Fisken. Tror de att jag är dum eller...? Hur som helst tog det inte många minuter innan jag tuggat sönder öronen på "Fisken" (som jag VET är en gris), så nu pipar den inte längre.

Hälsningar till alla andra hundar vars mattar och hussar också försöker luras!
-Grisolina, a.k.a. Alma -

1 kommentar:

  1. Jaaa. He tycks vara svårt att hitt en leksak som int blir söndertuggad på nolltid!! :)

    SvaraRadera