tisdag 15 april 2008

Tippan höll inte

Nu är det alldeles för länge sedan jag sedan berättat hur det går. Det är nåt slags tekniskt problem med den här bloggen då jag skriver på andra datorn och eftersom jag har alla bilder där, har det inte blivit av att jag skrivit. Problemet med att skriva så sällan är att man har alldeles för mycket att berätta, så vi får hoppa över en del.

Husse har varit i Italien massor den senaste tiden. Gissa om vi var glada då han kom hem för några dagar, men i söndags åkte han igen. Men matte och Bosse och jag klarar oss bra i alla fall. Fast jag låter inte matte klippa mina klor. Vanligtvis brukar husse hålla i mig och matte klipper mina klor, men utan husse slapp inte matte så lätt undan. Jag lät henne klippa min högra framtass, jag är ju van att ge henne den tassen då jag vill ha nåt gott, men sen sa jag stopp. På något sätt fick matte också andra framtassen klippt, men baktassarna fick hon inte röra. Fastän hon försökte muta mig med knackorv, men så lätt låter jag mig inte luras.

Imorgon ska jag till djurdoktorn. Vi får se vad hon säger om mina långa klor på baktassarna. Jag har haft lite ont i min ena baktass och drar emellanåt upp den och springer på bara tre ben. Men dessa "anfall" har bara varat i mindre än en minut och sedan är allt bra igen och annars märker man inte av något utan jag springer på som vanligt utan att halta. Håll tummarna att det inte är nåt allvarligt fel på min tass.

Annars har matte försökt träna mig inför utställningen om en och en halv vecka. Vi har varit på utställningsträning och tränat här hemma. På torsdag ska vi förhoppningsvis igen på utställningsträningen och på söndag på match show (inofficiell utställning). Match showen blir lite som ett genrep inför den riktiga utställningen säger matte.

Annars låter våren absolut vänta på sig här. Jag som skrev om att vi sett tussilagon och matte som var överlycklig över att snön smält bort på bakgården, men sen kom snön igen. Nu har vi fortsättningsvis snö på vår bakgård. Kommer det aldrig att bli vår?? Vi är avundsjuka på husse som får vara i Italien i värmen och på hundmommo och "plast"-hundmoffa på Åland som har mera vår. Vi vill också ha!

Lägger upp några bilder från senaste veckorna. Efter lydnadskursen och utställningsträningen förra veckan fick jag leka med en annan valp på en åker och var alldeles lerig från nos till svans då vi skulle åka hem. Matte förpassade mig till bakluckan, där jag aldrig tidigare åkt. Jag var dock för trött för att bli ledsen för det, jag fick ju sova ifred. Förra veckan köpte matte också ett hundmjukisdjur, Tippan, som jag tog som en utmaning att bita sönder så snart som möjligt. På tio minuter hade jag fått sönder näbben på den och rivit ut en del av fyllningen över hela golvet. Jättekul! Matte förstod inte riktigt vad jag såg för roligt i det, men så är hon ju inte hund heller...

Efter lerbadet, det syns lite dåligt hur skitig jag var, men tyvärr såg matte det och bar mig direkt i duschen.



Klara, färdiga, gå! Tippan före....


...och Tippan efter min första behandling.
- Almisen-mjukisdjursmarodören.-

4 kommentarer:

  1. Hur ha de gott med kloklippningen? Stackars lilla *Tippan* alldeles sönder och samman.

    Men Alma hade rolig i alla fall....

    Håller tummarna för er nästa helg...


    Kramiz på er

    SvaraRadera
  2. Hei,

    kylläpä näyttää tutulle Tippanin kohtalo... :) Nyt on Armillakin oma blogi, vähän olen sinne alkua kirjoittanut. Saanko linkittää tänne? Osoite Armin blogiin on www.arminjutut.vuodatus.net

    T: Armi ja Maikki

    SvaraRadera
  3. Tingeling: matte lyckades faktiskt klippa klorna på baktassarna lite senare samma kväll, trots att jag satte emot ordentligt. Jo, att ha sönder Tippan var jättekul, jag älskar att tugga sönder och tömma mjukisdjur.

    Armi ja Maikki: Kiva jos siskokin tykkää tuhota pehmoleluja. :D Kuten emäntä jo ehti kirjoittaa teidän blogissa, saa linkittää. Linkitimme myös teidän blogiin.

    SvaraRadera
  4. det var tråkigt att den gick sönder men det gör säkertinget

    SvaraRadera