torsdag 8 maj 2008

Fjolårsmorötter

Nu när det blivit lite varmare där ute har matte börjat fixa och ha sig ute i trädgården. Hon har ju en alldeles ypperlig hjälp av mig, speciellt om det skall grävas något hål eller så. Av nån anledning uppskattar hon inte min hjälp. Då jag vill komma riktigt nära henne då hon påtar i blomlandet kommenderar hon genast bort mig. Jag som bara vill hjälpa till. Jag tror ju nämligen att matte faktiskt skulle behöva min hjälp, för hon tycks ju inte hinna med allt i trädgården. Här har ni ett exempel på det. För en tid sen då hon grävde i grönsakslandet hittade hon såhär mycket gamla morötter från i höstas. Och inte var de ens särskilt stora. Skulle jag ha fått hjälpa till hade de varit uppgrävda för länge sedan...


Husse har varit i Italien igen den här veckan, men han borde vara på kommande hem ikväll.
Såhär skönt kan jag och Bosse ha det med matte då husse är borta. Fast jag måste erkänna att bilden faktiskt är tagen då husse varit hemma.

Ha en trevlig helg alla bloggläsare!

-Alma-trädgårdsmästarinnan-

1 kommentar:

  1. Heippa,

    kiitos Anna-Karin juttu-vinkistä, täytyykin kirjoittaa blogiin oikein kunnon tarina kissojen ja Armin yhteistoimista. Lyhyesti sanottuna, pojat Onni ja Eikka tulee hyvin juttuun Armin kanssa, tyttökissa Nemo ei voi sietää Armia. Vähän liian usein Armi kyllä jahtaa ja muutenkin kiusaa kissoja.

    T: Maikki ja Armi

    SvaraRadera