söndag 18 oktober 2009

Hundpark

Några kilometer från vårt hem har staden upprättat en ny hundpark. Parken har genast blivit omtyckt, för det är första som ha skild avdelning för små och stora hundar. Det tycker vi också om, eftersom det ibland kunde gå ganska vilt till i den andra hundparken då det var många stora hundar.


Igår bestämde sig matte för att ta mig med och bekanta oss med den nya parken. Gissa om vi blev förvånade då vi träffade på .... en annan gårdis där!! Det var tiken Meno som kommer från Yacatis (kennel därifrån också min mamma är). Meno är 13 månader. Vi har aldrig tidigare träffat henne, men hört ryktas om att hon fanns. Det var verkligen kul att träffa på en annan gårdshund och dessutom i hundparken där vi kunde leka! Det tog i alla fall nästan 20 minuter förrän vi kom igång med lekandet, för först måste jag bekanta mig med parken som var lite skrämmande med så mycket hunddofter. Men sedan satte vi fart. I parken fanns också Pumi-valpen Sassa som är 4,5 månad. Hon var en riktig tuffing, som t o m jag blev lite skraj för emellanåt.


Till parken kommer vi definitivt att gå snart igen, men nu är det dags att gå och lägga sig.



Natti natt!

-Alma-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar