fredag 28 maj 2010

Bosse 10 år

  
Idag fyller vår älskade Bosse 10 år. Tänk vad tiden går. Bosse flyttade in med mig då han var liten kattunge och jag ännu bodde ensam. Så jag och Bosse har nästan längre historia än jag och husse. Fast husse fanns nog med i bilden redan då Bosse föddes, men vi bodde inte tillsammans då ännu. Det var faktiskt en av husses kompisars katt som var Bosses mamma.

 

Var han inte en söt kattunge?

 Nog är han ju så söt fortfarande, trots att han största delen av tiden ligger och latar sig på sin "hylla". Om han inte latar sig, så tittar han ut genom fönstret eller retas med Alma.


Bosse firade med lite räkor. I present fick han en ny sandlåda. Tråkigt? Javisst! Men vad köper man en katt som är väldigt kräsen av sig gällande maten och som inte kan ha så mycket leksaker då hunden äter upp dem? Det var verkligen på tiden han fick en ny låda, den förra började bli rätt nött i botten. Nu återstår att se om han börjar använda lådan då den har en lucka (vi testar den med luckan öppen till att börja med), eller om han är för gammal för sådana förändringar.

Hoppas ni alla har en skön och avslappnande helg! Själva skall vi försöka komma igång med renovering av arbetsrummet. Som vanligt glömde jag ta en före-bild innan vi började röja ur det, men lovar visa efter-bild då det är klart.

1 kommentar:

  1. voi että kuinka suloinen pentu Bosse on ollut, ja suloinen on toki vieläkin :-)

    SvaraRadera