söndag 23 maj 2010

Snälla sommar kom tillbaka!

             
Sommarvärmen kom och stannade en dryg vecka. Härligt! Men nu verkar det som den försvann. Snälla sommar, kom tillbaka. Vi lovar att uppskatta dig varje dag!
Den gångna veckan i sommarvärmen har varit härlig. Förra lördagen var vi ut till våra kompisars villa och fick vårt första skäri-bastubad för säsongen. Vi blev också bjudna på god grillad mat. Första gången jag smakade på grillade fikon (med getost) och det var jättegott! Alma fick springa lös och passade på att simma lite igen. Det var en riktigt trevlig kväll! Tack M och F!
                 



I veckan lämnade jag Alma och Bosse med husse för två dagar i vackra Aulanko i Tavastehus. Det var en arbetsresa, men kändes absolut inte som arbete. Så trevligt var ämnet för dagarna, omgivningen och sällskapet. Dit måste vi absolut åka nån gång också på fritiden! Jag hade kameran med, men tog inte en endaste bild, så tyvärr har jag inget att visa. Tog några bilder med mobilen, men kan inte hitta överföringssladden, så det får bli en annan gång.

Igår och idag har husse varit ut till Långskär och huggit ved. Jag passade på att stanna hemma, så jag skulle få nåt gjort här hemma. Alma stannade också hemma, så vi gick ut på en promenad. Såklart passade vi på att ta en sväng via våra kompisar R och A:s (vårt fadderbarn Elins föräldrar) nyinköpta tomt för att se om de råkade vara där. Det var dom och jag stannade och hjälpte dem att bära ved en stund. Sedan erbjöd jag mig att ta hem lilla söta Elin till oss så att de skulle få arbeta ifred. Lite nervös var jag nog, det börjar vara ett ordentligt tag sedan jag tagit hand om en liten bebis senast. Men det gick jättebra, Elin var så lugn och snäll. Också Alma ville sköta och satt och följde med lilla Elin hela tiden. Alma är faktiskt riktigt bra med barn, fast hon inte träffat så många.
   


Elin blir 4 månader imorgon. Tänk vad tiden går!


Det är faktiskt en annan också som har bemärkelsedag inkommande vecka (som börjar på B), men det ordar jag mer om en annan dag. Nu ska jag gå och packa det sista, för jag har en snabbvisit (en natt och en dag) till Uleåborg på schemat imorgon efter arbetet.

Ha en bra vecka!
  

3 kommentarer:

  1. Oj vad det ser somrigt ut! OCh vad Elin blivit stor ,jättegullig!

    SvaraRadera
  2. Täytyy toivoa että tuo viikko ei ollut se Suomen kuuluisan lyhyt kesä...

    Onpas Elin kasvanut taas, pitäisi saada flunssa parannettua että pääsisi katsomaan livenäkin, ei viitsi mennä tartuttamaan.

    SvaraRadera
  3. Elin kasvaa kyllä kovaa vauhtia! Pikaista paranemista Leenalle!

    SvaraRadera