lördag 26 februari 2011

Vinnaren

Finurlige Fru Fortuna från förra inlägget har nu utfört sin uppgift och dragit vinnaren i tävlingen. Vinnare blev min mamma med bloggen Nenne! Stort grattis! Vinsten kommer på posten mot Åland då vi hinner skicka den.

Dragningen gick till på följande sätt:

Alla som skrivit i kommentaren vilket kön de röstat på fick en lott var.



Lotterna veks ihop och spreds ut över golvet.


Den första Alma nosade på och dessutom flyttade ut ur raden blev vinnare...



...och vinnaren blev min mamma!


Vinsten var ju en av Marimekkos Moments (Hetkiä) diskhanddukar. Alma skickar dessutom med några tuggben åt Quia.


Vinnaren gissade på att Pärlan är en pojke. Vi får se hur det blir med den saken. Om vi har ork och fantasi då Pärlan har kommit till världen, kanske vi drar ett tröstepris mellan de som röstat rätt på könet också.

Idag har jag haft besök av en gammal god vän och dessutom jobbat vidare på mitt syprojekt. Syprojektet går bra till vissa delar, men till andra delar har jag kört helt fast känns det som. Ska lägga in bilder och berätta om det en annan gång.

Ha en skön lördagkväll!

Kram,

1 kommentar:

  1. oj vad kul .Quia och jag tackar så mycket bra jobbat ALma!

    SvaraRadera