måndag 8 augusti 2011

Eget pass

Ella har fått ett eget pass. Vi ska åka till Stockholm med flyg i övermorgon och insåg att hon ju behöver ett eget ID för den resan. Så det blev att pallra sig iväg till mammas gamla arbetsplats för att få ett passfoto av lilla damen. Tröjan jag hade tänkt att hon skulle ha spydde hon ju förstås ner just innan vi åkte, så det blev att ta den enda mörka som var ren (hade i alla fall för mig att det inte skulle funka med en ljus tröja).

Jag hade förberett mig mentalt på att det kan bli en utmaning. Man har ju hört om de skärpta kraven på passfotona och gissade att det kan vara svårt att få lilltjejen att samarbeta för att uppfylla dessa krav. Men döm om min förvåning - vi fick en bra bild på några tagningar. Jag satt med henne i famnen och hade en skiva bakom hennes rygg. Vi fick med oss två set med bilder, en som var lite ljusare (som hade bättre min) och en lite mörkare (med aningen sämre min). Tyvärr blev det den med "sämre" min som polisen valde. Passet fick vi på några dagar. Såhär ska Ella nu se ut på passet i 5 år. Som en söt liten fånge, haha.
  



 Här är den "bättre" bilden.

Kram,


1 kommentar: