söndag 7 augusti 2011

Första augustihelgen

Så var första augustihelgen slut. Det är svårt att erkänna för sig själv att hösten närmar sig. Vi konstaterade igår att björkarna redan börjat gulna på vissa ställen. Usch då, kan inte sommaren vara året om??

Igår var jag på min gode vän Lindas möhippa. Den ägde rum i Nedervetil och Karleby och Ella var med sin pappa i Jeppis. Vi hade riktigt roligt. Trots det kändes det nog lite konstigt att vara så länge (9 timmar!) ifrån Ella. Men Ella och pappan hade haft det riktigt bra dom också, så det känns ju bra.  
  
Möhippor är roliga tillställningar oavsett programmet. Det roligaste, tycker jag, med möhippor är att lära känna sin väns (den blivande brudens) andra vänner. Att få lite ansikten till namnen på människorna man tidigare hört om, men kanske inte träffat. 
 

Idag var vi och firade husses systerson och gudbarn Oskars 15-årsdag. Jag lägger in en bild från hans konfirmation tidigare i sommar. Grattis än en gång Oskar och lycka till med mopokortet! :)


Sen en kort update om Almas ben. Då det inte blivit märkbart bättre i fredags, ringde jag då veterinären. Tyvärr hade de inte några akuttider (eller så ansåg de inte att det var akut), så fick tid först till tisdagen. Alma stannade i Vasa hos hundmoffa över helgen och vilade sig, och benet är nog kanske aningen bättre nu. Hon haltar nog lite fortfarande, men inte riktigt lika mycket. Vi får hoppas att det fortsätter att bli bättre och så väntar vi på tisdagen då vi får åka och visa upp det.

Ha en bra början på veckan!

Kram,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar