tisdag 11 oktober 2011

Mamma-babyträff

Idag förgylldes vår dag av ett gäng mammor med sina bebisar, som kom och hälsade på. Jag bjöd på bl.a. pastasallad med batong och kladdkaka med vaniljglass. Och majskrokar till de minsta. Träffen var jätterolig som vanligt. Det är otroligt vad vissa bebisar har börjat röra på sig! 

Då gästerna åkt hem och vi fått i oss lite middag, tog jag och Ella oss en riktigt rask promenad (nåja, om vi ska vara riktigt petiga promenerade Ella förstås inte utan satt i vagnen). Då vi kom hem fick jag (hör och häpna!!) för mig att träna lite. Inte blev det många övningar, men så har jag ju knappt gjort nåt annat än promenerat sen Ella föddes (och några månader innan dess). Jag gissar nog att det kommer att kännas imorgon, så otränad som jag är. Ella tyckte i alla fall att det var jätteroligt att titta på då mamma jumppade, så kanske jag ska försöka göra det lite oftare. Fast jag borde ju pallra mig iväg till gymmet också, jag betalar ju trots allt dyra pengar varje månader för ett medlemskap jag inte använder... Men då pappan i huset är borta, då kan jag ju i alla fall försöka göra nåt här hemma.
   
Här kommer lite bilder från dagen.
 

 
 
 
 
Sov gott och dröm sött!

3 kommentarer:

  1. Hej! Nu är det bara 2 dagar kvar på tävlingen om Fina kylskpåpsmagneter till barn. Var gärna med och ta chansen att vinna ett set av två som tävlas ut :)

    http://tuschaa.blogg.se/2011/september/tavling-hos-tuschaa.html

    Vänliga Hälsningar Cammie

    SvaraRadera
  2. Ja det blir nog träning här hemma för mig också, trots att det inte blir att man kommer sig för lika lätt som på gymmet. Men hade nog svårt att komma upp ur sängen efter min första länk. Låren var som sten trots att jag tänjde, men redan andra gången kändes det ingenting..så visst ger det resultat. Hur har ni förresten på fredag med en promenad?

    SvaraRadera
  3. Ja, Michaela jag såg på bloggen din att du varit duktigt och tagit dig ut i länkspåret. :) Fredag borde nog passa för promenad, bestämmer närmare via FB.

    SvaraRadera