måndag 31 oktober 2011

Trerätters snabbmatsmiddag

Ikväll har jag och sambon, eller ska jag säga fästmannen sedan ett år (minus en dag) tillbaka, varit ut och äta. Vi firar nämligen vår första förlovningsdag imorgon. Vi var till Restaurant Strampen där vi åt en mycket god tre rätters middag. Orsaken till att jag i rubriken kallade det för snabbmatsmiddag är absolut inte att det var hamburgare eller liknande, utan det att vi fick maten så snabbt. Vi hann med att beställa och äta tre rätter på lite drygt en timme, utan att skynda det minsta. Det har jag inte varit med om förr på en restaurang. Verkligen snabb service! Nå, det berodde förstås på att det inte var så många gäster där. Vi hade inte planerat in nån ytterligare programpunkt för kvällen då vi trodde det skulle gå så mycket långsammare, så efter middagen åkte vi via matbutiken hem. Kändes ju lite dumt då vi en gång hade skötare, men vi orkade inte hitta på nåt mer ikväll. Det var i alla fall härligt att få lite tumistid med älsklingen!

Medan vi var på middag var min mamma här med Ella. De hann ju inte få så lång tid på tumis, men allt hade gått bra och Ella somnade straxt efter att vi kom hem, övertrött pga ändringen till vintertid.

Ikväll ska jag försöka komma mig i säng i tid. Även förra natten var jag tvungen att gå ut med Alma två varv och dessutom byta två blöjor på Ella och samtidigt ammade jag henne. Så sömnen blev ordentligt lidande, inatt igen... Alma har nu idag fått vara helt utan mat, hoppas det fått hennes mage att lugna ner sig. Det är ju konstigt då den krånglar mest på natten.
 


God natt,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar