torsdag 3 november 2011

Du vet att...

...du stigit upp tidigt när du börjar tänka på lunch klockan halv tio. Förbenade vintertid, eller normaltid som det heter. Tycker det inte är nåt normalt med den! Vi vaknade första gången fem-tiden då pappan i huset steg upp för att åka till Amsterdam. Jag ammade och så somnade vi om, men bara för ca 45 minuter, sen var det morgon tyckte Ella. Ändå var hon så trött att hon hela tiden brast i gråt, stackarn. Men sova, nej det ville hon inte. Så vi steg upp.

Vid halv tio tiden packade jag Ella i vagnen för en liten promenad med Alma. Termometern visade bara några grader, så jag passade på att inviga min nya jacka. Okej, jag har haft den på mig några av Almas nattliga rastningstillfällen *, men första gången på promenad i alla fall. Den är nog kanske lite för varm ännu, men jag hade bara en tunn trikåblus under och då var det riktigt passligt för en lugn promenad. Den är jätteskön! Nu skulle jag behöva en ny mössa, så jag kan kassera den hemska noppiga mössan jag har på bilden.


Nu sover Ella ute på bakgården och Alma sitter och håller koll på henne. Själv ska jag ta och koka lite grönsaker åt Ella, så hon har lunchen klar när hon vaknar.
 

 

Kram,


* Alma har för övrigt varit bättre i magen nu. Hon fick fasta en dag och sen åt hon sönderkokt ris med surmjölk en dag och nu verkar magen ha rett upp sig. Och nu när jag skrev ut det så börjar det väl igen...

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Tänkte bara säga att det är så roligt att läsa om er vardag! :)

    Enzo hade i somras magen riktigt upp och ner. Det var flera veckor före det blev normalt. Vi fick magmedicin på recept av veterinären och så fick han specialkost i två veckor, sedan blev det bra! Då det var som värst steg vi upp 5-6 gånger per natt då E skulle ut snabbt som bara den! Väldigt tröttsamt!

    Var till veterinären igår igen för normal vaccinering å då fick vi höra att E är lite tjock...:) Så nu skär vi ner på det goda! Borde göra det för alla egentligen! :D Speciellt med tanke på att det är jul snart!

    Ha de så bra! Kanske Alma och Enzo kan träffas snart, hennes ben är väl ganska bra nu?

    H.Pia

    SvaraRadera
  2. Pia: Tack! Roligt att du läser. :) Usch då, stackars Enzo och er också som fick gå upp med honom! Jag var redan på väg att ringa veterinären jag också, men nu verkar det som sagt bättre. Jasså, nu var det E:s tur att höra att han är tjock. Inte är det lätt att vara liten gårdis. Alma och Enzo skulle nog snart kunna träffas. Alma löper som bäst, men sen ska vi försöka få till en playdate. :) Ha det bra ni också!

    SvaraRadera