fredag 16 december 2011

Fredag

Det har varit lite tyst här på bloggen i några dagar. Anledningen är att jag inte haft riktigt nåt särskilt att blogga om och så är det inte så kul att visa upp foton tagna i detta mörker. Igår var vi på stan större delen av dagen, men kom ändå hem med bara en julklapp. Vilken tur att det finns nätbutiker, så idag fick vi några fler  inhandlade. Klicketiklick. Nog är det konstigt då jag varje år lyckas spara julklappshandlandet in i det sista! Har du fått dina julklappar inhandlade?

Idag har vi bara varit hemma (förutom hundpromenad). Jag har varit lite av en "hemmakatt" (direkt översatt av det finska uttrycket "kotikissa") den här veckan. Tyckt att det har varit så skönt att bara vara hemma utan nåt särskilt program. Det är skönt att ha det så emellanåt också. Ibland kan det bli lite väl mycket program. En anledning till vi varit hemma är också att Ella varit lite snorig. Inte så det rinner, men täppt i näsan i alla fall. Jag tror nästan det beror på tänderna, för hon går med händerna i mun hela tiden. Då hon äter, åker handen i mun mellan varje sked.


Då jag ammade henne sista varvet inför natten, trodde jag nattningen skulle ta jättelänge för hon var så uppspelt (bl.a. blev jag biten!). Men faktiskt så somnade hon direkt i den ställning jag lade ner henne i. I nåt skede hade hon nog svängt sig i ställningen på bilden nedan, men hon sover i alla fall. Av nån anledning trivs hon bäst med att sova på tvären. Som ni ser har vi fortfarande sängen i högsta läge, hon har inte gjort nåt som helst försök att stiga upp ännu. Vi har funderat på att möblera om i helgen (och byta om rummen). Då kanske vi flyttar Ella i eget rum och då samtidigt sänker vi sängen. Vi får se hur det blir. Det finns en del vi måste fundera ut för att få det att lyckas att byta om rummen.
 

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

Kram,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar