torsdag 2 februari 2012

Ännu kallare

God morgon!

Natten gick någorlunda bra. Jag var upp några gånger till Ella, men behövde inte stanna några längre stunder. Trots en ganska tidig uppvakning, så känner jag mig faktiskt riktigt energisk för tillfället.

Idag är termometern nere i -25 grader, så det blir en innedag. Men det är ju perfekt väder för att frosta av frysen, som ni ser att jag börjat på med. Med mig har jag två hjälpredor, en tvåbent och en fyrbent, som är lite väl intresserade. Båda bestämde sig till all lycka för en tupplur nu, så jag kanske får jobba ifred en stund. Det var verkligen på tiden att frosta av frysen, som ni också kan se på bilden. Jag skriver också upp en storpack med etiketter på inköpslistan. Hur i hela friden tänker man då man fryser ner nåt utan skriva på lådan/påsen vad det är. Det är faktiskt inte det lättaste att gissa vad en del av det vi hade i frysen är och när det hamnat i frysen.

Men nu ska jag börja på innan de små vaknar igen. Hoppas alla har en bra dag, trots kylan!

7 kommentarer:

  1. Satan i gatan vad kallt! Här är det -10 och svinkallt tycker jag... :) Men tydligen skickar ni in ungen i frysen ändå, haha!
    "Här ska det banne mig frysas!"
    Lilla Ella då.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo usch då, inte ens Alma vill gå ut då det är så kallt. Det är klart ungen ska in i frysen ibland, det är ju varmare där än därute, haha! :D Nej, skämt åsido, det var svårt att hålla henne därifrån, trots kylan. Jag lät henne hållas så länge att jag skulle få en bild, sen fick hon gå ta sig en tupplur, så jag skulle få det klart.

      Radera
  2. voi Ella du fryser ju fingrarna av dig...och du tllhör ju redan släkten med kalla händer ...men varmt hjärta =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt nog verkade hon inte tycka att det var så kallt om fingrarna...men jag lät ju också henne hållas bara så länge att jag fick bilden knäppt. Jo, här har vi kalla händer (och fötter), men varmt hjärta. :)

      Radera
  3. Hahah, jag vet precis hur det är. Minna klättrar in i kylen så fort den öppnas och ska fram och pilla i frysen när den öppnas... De nyfikna små liven :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, ibland är de lite väl nyfikna. Idag tänkte hon klättra in i diskmaskinen. :)

      Radera
  4. och snart ugnen =)h mommo

    SvaraRadera