fredag 10 februari 2012

Dagens namnsdagsbarn

Som rubriken säger, har Ella haft sin första namnsdag idag. Själva namnsdagen har inte firats på nåt särskilt sätt, men lite var vi i alla fall och shoppade idag. Innan shoppingen hann vi med ett besök på öppna dagiset, där vi också träffade en av Ellas "pojkvänner", Mathias från mamma-babygruppen och hans mamma. Resten av barnen där var bara kring halvåret, så Ella och Mathias lekte på tumanhand och verkade ha riktigt roligt. Det var också en stunds babyrytmik, men vi var lite sena och kom in mitt i, så en stor del av sångstunden gick åt till att Ella kikade på de andra barnen. Efter öppna dagiset, var vi på en loppisrunda och sen en sväng till GW-gallerian. Jag kan visa er vad vi shoppade imorgon. Väl hemma skulle det förstås övas lite med Lära-gå-vagnen.

Pappan i huset har åkt på förkylning och jag tyckte Ella också verkade lite täppt i näsan då jag nattade henne. Håll tummarna för att hon (och jag också för den delen) inte blir sjuk!!

2 kommentarer:

  1. Nämen åg, grattis på namnsdagen i efterskott!! :) Minna har tyvärr ingen namnsdag :/ Men äsch, hon klarar sig ändå :)

    Den där bodyn är förresten huuur fin som helst, den har vi med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ella tackar! I den finska kalendern har Minna namnsdag 26.5, ni får ta och fira då. :) Jo, har sett att ni har den, vi tycker såå mycket om den vi också.

      Radera