söndag 12 februari 2012

Titta ut

Nu när Ella har börjat ställa sig upp med stöd, gör hon det mest hela tiden. Favoritstället är att stå vid vardagsrumsfönstret och titta ut. Tyvärr ser hon inte så mycket i det fönstret, eftersom grillen står ivägen, men hon tycks vara lika nöjd för det. Igår då vi hade dragit upp persiennerna, var det ju jättekul att tugga på bandet till dem*.

Helgen har gått rätt långt i slappandets tecken. Pappan i huset har varit ordentligt förkyld och vi andra har följt hans exempel och tagit det rätt så lungt. Förstås har det blivit en del hundpromenader också. Idag var det riktigt vackert väder och kring 0 grader. Jag, Ella och Alma var på promenad med en god vän till mig och försökte oss på att ta en promenad på isen (som nu är så tjock att isvägen till Jannes Saloon har öppnats). Men det kan jag säga er att inte var det lättaste. Man sjönk så pass mycket ner i snön, att det var riktigt tungt att gå med vagnen. Alma fick i alla fall springa lös en stund och jag drömde om såna där barnvagnsskidor man kan sätta på vagnshjulen. Såna skulle vara kul att testa. Nästa gång tror jag bestämt vi tar bilen till stranden och går ut med pulkan en bit istället, för det är verkligen härligt att gå ut på isen i solskenet, nu när det känns säkert att göra det. 

Nu ska jag ta och gå och sova. Sambon skall upp före fem imorgon bitti pga en arbetsresa (över dagen bara) och Ella sov rätt dåligt förra natten, så jag har en del sömn att ta igen. Jag känner mig lite sträv i halsen och tung i huvudet, och Ella var extra gnällig ikväll, så vi håller tummarna för att vi inte åker på pappans förkylning.

*ser nu att det kanske är lite farligt med ett sånt hängande band, som man kan snurra in sig i, i värsta fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar