fredag 30 mars 2012

Härliga vårdledighet

Igår hade vi just en så härlig dag, som får det att kännas tråkigt att börja jobba om en och en halv vecka (vilken tur att det bara är tillfälligt). Jag kommer verkligen sakna att få spendera dagen med denna lilla solstråle.



Vi inledde dagen med att gå iväg till församlingshuset ett kvarter bort, där de hade nåt som kallas för Små och stora. Det är egentligen som öppna dagiset, men i församlingens regi. Vi hade träffis med Ellas kompis Mathias och hans mamma. Där var också många andra barn, de flesta lite äldre än E och M, men bra gick det i alla fall. De äldre barnen fick göra lite påskpyssel och de yngre bara lekte. Träffen avslutades med en sångstund, med några av Ellas favoritsånger. Båda barnen (och mammorna också) tyckte det var jätteroligt och så behändigt då det är på gångavstånd.

Efter träffen somnade Ella i vagnen och vi gick till butiken, där vi hade stämt träff med en dam som skulle köpa en klocka av mig, som jag sålt via Facebook-loppisen (behändigt påfund). Då Ella sov passade jag på att luncha lite och sen tog vi en långpromenad i solen (lite kall blåst dock) med Ella och Alma.

Dagen avslutades med att kompisarna Elin och Anton kom på besök med sina mammor. Ella verkade tycka det var såå roligt att igen få träffa lite kompisar. Jag tyckte också det kändes som om hon mitt i allt blivit äldre och duktigare, jag antar att hon tar efter de äldre barnen och försöker göra som dem.

Nu ska jag packa Ella i bilen och så åker vi en sväng till stan. Hoppas på att hon skulle sova gott i vagnen medan jag uträttar lite ärenden.

2 kommentarer:

  1. Va skönt att resa bort! Vart ska ni resa?

    Jag har aldrig varit typen som gillar att pynta till påsk och jul men jag håller med dig, det blev roligt när man fick barn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska norröver till ett ställe som heter Vuokatti. Det är en slalomresa, fast just nu skulle jag vara mera sugen på sol och värme. Men det blir skönt att resa bort. Jo, allt pyntande är nog lite roligare när man har barn och det känns roligt att skapa lite traditioner. :)

      Radera