fredag 30 mars 2012

Påskpaket


Ella fick ett paket på posten idag. Det var inget vanligt postpaket, det var ett påskpaket, haha (försök att vara rolig). Det var hennes mommo på Åland som sänt två söta små påskharar (som bär på varsitt ägg i händerna bakom ryggen, tyvärr syns det inte på bild). Vi kommer att vara bortresta på påsken, så de kom lägligt nu redan så hinner vi ha lite påskkänsla innan vi reser. Tack mommo/mamma!

På tal om harar... Jag brukar ibland släppa ut Alma på bakgården för en snabbrastning. Hon vägrar göra ifrån sig på vår egen gård, men på gräsmattan/i skogsdungen bakom går det bra. Så jag släppte ut henne idag, medan jag klädde på Ella för att åka in till stan. Jag själv var barfota och inga skor i närheten. Men jag stod i dörröppningen och såg på när hon kissade och i samma stund såg jag en hare i skogsdungen bakom henne (kanske 5-6 meter ifrån). Jag fick panik och började kalla in Alma med gäll röst. Stackarn fattade inte riktigt vad det var frågan om, men kom till min lycka glatt springande in igen utan att märka haren. Hon har ju sprungit efter harar några gånger, så jag hann redan se framför mig hur hon rusar iväg efter haren och jag står där och inte kan lämna Ella. Usch då, det var nog sista gången jag vågade släppa ut henne lös, tror jag bestämt! Vilken tur att vi går mot varmare tider, så man lättare kan sköta rastningarna då Ella kan tas med ut utan att en massa kläder ska pyltas på för varje rastning.

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar