måndag 2 april 2012

April

April, månaden då det brukar bli vår på allvar, är här. Med den nya månaden kom också mera snö. Äsch då, vi som äntligen började se lite bar mark här och där! De senaste dagarna har också temperaturen hållit sig kring nollstrecket, så vi har fått klä på oss lite mer än vanligt.

Helgen gick sin vana trogen i en rasande fart. I lördags hade vi besök av min gode vän M och hennes två F:n. Den lille F (Felix som snart blir 4 månader, men som egentligen bara skulle ha varit 2 månader) skulle vi få se för första gången, men han passade på att sova sig igenom hela besöket. Så skönt tyckte han det var att sova ute i vagnen på vår gård. Nå, vi fick i alla fall se hans söta nästipp. Igår tog jag bl.a. en loppisrunda för mig själv medan Ella sov ute på terrassen under pappans vakande öga.

Idag har vi istället haft fullt upp (jag försöker ju ta ut det sista av mina lediga dagar innan jobbet börjar). Vi började dagen med morgonsim tillsammans med Elin och hennes mamma. Sen bar det iväg till favoritgallerians café där vi hade träffis med några av mammorna och barnen i vår mamma-barngrupp. Det är verkligen slut på lugnet och ron för mammorna nu, barnen höll nog oss sysselsatta då de en efter en försökte rymma iväg ut i gallerian. Jag i min enfald trodde ju att åtminstone Ella skulle hållas i den lilla lekhörnan, då hon inte ännu går, men hon satte ju förstås iväg krypande på det smutsiga golvet. Så nu är de fina conversen inte längre så rena då de släpats längs med galleriagolvet! Vi hann också med en liten butiksrunda i gallerian, innan vi åkte hem för att hinna med långpromenad med Alma i solskenet innan middagsfixande. Så nu ligger jag däckad på soffan och orkar knappt stiga upp för att gå och lägga mig. Imorgon tror jag vi tar en lugnare hemmadag.

Kameran har fått ligga oanvänd i sin väska de senaste dagarna, så istället bjuder jag på några bilder från samma tid ett år tillbaka (man kan lugnt konstatera att det skett vissa förändringar sen dessa bilder, eller hur?).

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar