söndag 25 mars 2012

Sommartid i vinterskrud

Inatt gick vi igen över till sommartid. Samtidigt vaknade vi också upp till ett (ännu mera) snöigt landskap för det hade kommit mera snö under kvällen/natten. Till all lycka smälte det mesta bort under dagen, så vi är ungefär vid utgångspunkten igen. Övergången till sommartid gick annars riktigt bra. Jag förberedde mig på att vi skulle få kämpa vid nattningen ikväll, men Ella somnade normal tid utan krångel. Det kan förstås bero på att hon sov en kortare dagssömn idag också, då vi måste väcka henne mitt i dagssömnen då vi skulle iväg på en husvisning (på ett hus som vi på förhand nog visste att vi inte skulle köpa, men var intresserade av att se i alla fall).

Helgen har annars gått i rätt lugn takt. Igår var jag på knatteloppis och var än en gång förundrad över hur otroligt mycket folk denna tillställning lockar. Jag gjorde inga större fynd, men kom i alla fall hem med några plagg åt Ella. Resten av helgen har vi varit mest hemma. Jag har städat lite klädskåp och rensat ut en del kläder. Tvättmaskinen har också varit igång flera gånger. Jag har förresten fått en ny hjälpreda, Ella tyckte det var jätteroligt att dra ut tvätten ur maskinen och ge den till mig. Hjälpen var ibland lite väl bra, då hon försökte tömma maskinen då jag fyllde den också.



Den kommande veckan  har vi en hel del program. Vi ska bl.a. på mamma-babyträff (ja, kanske man borde börja kalla det för mamma-barnträff istället), vaccinera Ella, åka och hälsa på en liten 1-månaders baby och på Me&I-klädparty. Så det blir en roligt vecka. Det är bara två veckor kvar innan jag börjar mina sex veckor av jobb och pappan stannar hemma och det börjar kännas som att tiden håller på att ta slut. Hjälp, det var ju så mycket jag hade tänkt hinna med innan jag börjar jobba... Nå, jag fortsätter ju faktiskt min vårdledighet sen, så det är väl ingen vits att stressa upp sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar