tisdag 1 maj 2012

Häääääej


Här på bloggen har det återigen varit tyst, det är väl nåt vi måste stå ut med nu så länge jag jobbar. Helgen, en arbetsdag,Valborg och första maj är nu avklarade. I helgen träffade vi min mamma med man några gånger, då de varit här på besök. Igår var vi hemma hos goda vänner och idag till Ellas fammo och faffas villa. Igår spenderade Ella större delen av dagen med mommo och extramoffa, men avlutade kvällen med oss hos vännerna. Bilderna från dagens villafärd får ni se senare, för  jag orkar inte föra över dem från kameran mer ikväll. Istället får ni se en bild på Ella på nya favoritstället (som vi försöker få henne att förstå att är förbjudet ställe) - i Almas bädd. Stackars Alma går snällt ur bädden så snart Ella kommer i närheten och så står hon och ser moloken ut en bit ifrån. Stackars Alma. Vi gör vårt bästa för att få Ella att förstå att bädden är förbjudet område.

Rubriken syftar på Ellas nyaste ord. Hon har börjat säga hej, eller häääääej, som hälsningsfras t.ex. när vi kommer in till henne när hon vaknat, nån kommer in genom dörren eller vi ska ta henne ur bilstolen. Det låter verkligen så innerligt och spontant. Idag då pappan kom in och hon just råkade komma gående med sin lära-gå-vagn, så brast hon ut i ett sånt häääääej att vi båda brast i skratt. Det är så sött!

På tal om sött. Från och med imorgon är det slut på allt sött (ätbart, inte Ella) en tid för min del. Det är dags att ta itu med mitt sötsug och samtidigt tror jag bestämt jag ska ta och minska på kolhydraterna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar