söndag 6 maj 2012

Sandlådepremiär


Som jag nämnde tidigare, invigde vi Ellas sandlådeleksaker idag. Det var egentligen den riktiga sandlådepremiären, tidigare har vi bara varit utanför sandlådan och petat på sanden. Hinken och spaden var roliga och förstås skulle det smakas lite på sanden också när mamma inte var tillräckligt uppmärksam. Vi hade en riktigt rolig liten sandlådestund om man bortser från den halvtokiga tanten  som bor i lägenheten precis bredvid lekplatsen, som kom ut hela 7 gånger för att påpeka hur hon tycker att sandlådan borde flyttas, hur den stör hennes husfrid och hur det är fyllon och konstiga människor som brukar hoppa i sandlådan*. När vi var på väg in kom hon ännu ut och kommenterade vädret... Suck, säger jag bara! Det gäller att hålla tungan rätt i mun så man inte blir alltför spydig.




Dagen har i övrigt gått i rätt slöa tecken. Ella tyckte det var dags att stiga upp lite efter halv 6 i morse, så det blev lite kort natt för min del. Jag försökte ta en tupplur på förmiddagen, utan att lyckas särskilt bra. Pappan i huset har å sin sida varit ut till Långskär och jobbat. Vi hade också ett kort besök av Ellas moffa och extramommo, som ville "låna" Alma några dagar och så hann vi Skypa med Ellas mommo.

Imorgon inleds för min del näst sista arbetsveckan för den här gången.



* Vårt köksfönster vetter mot lekplatsen och vi har då aldrig sett några fyllon eller annars konstiga människor som hoppat i sandlådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar