måndag 11 juni 2012

Mobildrömmar

Jag har kommit på ett sätt att igen kunna ladda upp bilder, så vi fortsätter som förr tills jag hunnit städa lite.

Den senaste tiden har jag blivit allt mer övertygad om jag vill ha och behöver en ny mobil. Den jag har nu är ändå 4 år gammal och saknar funktioner jag tycker jag skulle ha nytta av. Bl.a. skulle jag vilja ha en mobil med bättre kamera (minst 8 mpix), en som jag också skulle kunna blogga med och använda Instagram (som ju verkar vara så populärt) m.m. Jag har haft Nokia ända sedan min andra mobil, så jag känner att jag skulle vilja prova på nåt nytt denna gång. De två alternativen jag funderar över för tillfället är Iphone 4 S och Samsung Galaxy S II. Jag funderade ett tag också på den nya Samsungen Galaxy S III, men jag kom fram till att den är för stor för min hand (utan att ens ha provat den i handen). Jag hittar inte så stora skillnader mellan dessa två. Samsungen är aningen större och Iphonen är dyrare, men annars verkar de vara ganska lika. Nån som har erfarenhet av båda eller nåt annat tips att ge för en som velar mellan dessa två eller har tips om nån fler modell jag borde ta mig en titt på?



2 kommentarer:

  1. är mycket nöjd med min iphone 4 S sa just häromdagen att nu behöver man inte byta upp sig så ofta. peppar,peppar hoppas jag tycker det ännu om nåt år. Den har allt jag behöver och mycket mer därtill. Enda nackdelen med dessa smarttelefoner är att de ska laddas så ofta och så är jag tveksam med att ta den till skären ,rädd att den blir förstörd där av fukten.kram mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstått att de ska laddas en hel del. På tal om det får i så fall Samsungen ett extra plus, för jag har för mig att den hade längre användningstid. Såå fuktigt är det väl inte på skären, eller? Om man nu inte tappar den i vattnet eller tar med den i bastun då förstås. :) Kram!

      Radera