tisdag 12 juni 2012

Sommardag

Idag hade vi inget program inplanerat. Vi passade på att slöa och mysa på förmiddagen och fick överraskande besök lagom till lunch, då Ellas kompis Elin med mamma tittade in. Besöket var så överraskande, att jag t.o.m ännu gick i nattlinnet och hemmet såg ut som efter en bomb, haha. Men det är alltid roligt med besök.


Då Ella skulle sova, tog vi en kort promenad och sen parkerade jag henne ute på bakgården där jag själv försökte få bukt med lite ogräs. Armarna är fulla med märken av brännässlor då jag hade fattat att ta på mig tjocka handskar, men rensade bort dem i kortärmad tröja. Med dumt huvud får kroppen lida. Jag fick också äntligen planterat några sommarblommor som stått i en påse sen förra veckan. Alma låg och njöt i solen och i grönsakslandet blommar smultronen (som snart tagit över halva landet).




Då pappan kommit hem packade vi ihop oss och tog min och Ellas första tur ut till Långskär med båten. Ella var inte så förtjust i flytvästen, men väl framme var det kul. Hon fick själv gå (stödd med ett finger av mig, hon vägrar släppa taget) upp för stigen till stugan. Det tog lääänge, för typ efter vart tredje steg skulle vi stanna och så pekade hon ner på marken och sa "myyy" (=myror) eller pekade neråt stranden och berättade för mig att "pappa" var där. Hon har verkligen börjat prata massor. Hon har ju pratat en hel del förut också, men det är nåt som förändrats. Hon har börjat peka och visa på saker och benämna dem med deras riktiga namn. Det kommer många nya ord per dag. Så roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar