söndag 10 juni 2012

Släktkalas

Igår var vi igen på ett släktkalas. Denna gång var det Ellas gamlafarmor (dvs. sambons farmor) som fyllde 93 år och skulle firas lite i sin gamla hemgård i Purmo, där sambons kusin numera bor. Det var soligt och fint, t o m ganska varmt om man stod på rätt ställe i trädgården. Härligt med lite sommarkänsla! Ella fick leka med kusinerna och fyra småkusiner, som hon aldrig tidigare träffat. Det var riktigt härligt att få vara ute hela eftermiddagen och njuta i solen. Ella tyckte det var så roligt med alla barn, men var lite trött efter att ha vaknat kl. 5.20 (till mammas och pappas förtret, vi har ju hunnit vänja oss vid att hon sover lite längre på morgnarna) och sovit en alltför kort dagssömn. Trots allt så orkade hon förvånansvärt bra.

Ella och kusinen Ida

 Ella och kusinen Elin
Sambon passade på att hälsa på sin gamla Bubbla, som han får förvara där på gården
  
Efter kalaset passade vi ännu på att våldgästa Ellas faster med familj, där vi grillade och hann umgås lite till innan vi styrde hemåt. På hemvägen fick jag underhålla Ella så hon skulle hållas vaken ända hem och hinna få i sig lite kvällsgröt innan hon somnade. Jag tror det var jag som kämpade mer emot sömnen än henne, jag hade ju också vaknat 5.20. Egentligen skulle vi ha haft bråttom hem till ett till ett till kalas (för Anton som är 91 år yngre än dagens första födelsedagsbarn), men det blev tyvärr uppskjutet.
 
Testar bara mammas solbrillor
 
Ja, vi invigde förresten Ellas nya bilstol igår, en Britax Max-Way, som jag kan berätta mer om sen när vi hunnit använda den ett tag.
 
 Nya bilstolen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar