tisdag 24 juli 2012

Alma 5 år

Idag blir vår älskade Alma 5 år. Av någon anledning råkar det sig alltid att hon är hos min pappa på sin födelsedag. Fast jag tror hon blir firad lite mer där än vad hon skulle bli härhemma, så hon har det bara bra. Imorgon kommer hon hem, så då får vi fira. Bilden jag lägger upp snodde jag från min pappas Facebook, som ni ser tycks hon bli ordentligt firad. :) Vi skickar i alla fall massor av grattiskramar åt henne och hennes syskon och mamma.



Alma var hos min pappa över helgen då vi varit borta. Hon har fått vila upp sitt ben, som hon fortfarande haltar en aning på, men det har nog blivit bättre. Vi får väl åka och visa upp benet om det inte blir bra inom några dagar. Senast hon hade problem med benet rådde ju veterinären oss att låta henne vila benet några dagar och sen komma och visa upp det om det inte blir bra.

3 kommentarer:

  1. Paljon onnea Almalle!!! <3 Täällä Bertta-sisko saa lahjaksi vähän jotain herkkuja - on sen verran tukeva tyttö tuo Bertta että pitää hiukan rajoittaa herkkuja nykyään. =) Mutta jos nyt juhlapäivänä edes vähäsen!

    Tosi harmillisia on nuo Alman jalkavaivat!! Toivottavasti ei nyt taas ole jotain vakavaa siellä.

    Halaukset teille!

    SvaraRadera
  2. Oho, tulipa tuosta viestistä aivan kummallinen, miten se tuolleen meni?? Saatko sinä siitä selvän, jotenkin tuo kääntäjä teki siitä aivan omituisen?!

    SvaraRadera
  3. Alma kiittää onnitteluista! Ainakin minun koneella molemmat viestit näyttävät ihan normaaleilta. :) Alman jalka on mielestäni parempi, vähän varovaisempi se on sillä jalalla, muttei onnu. Seurataan vielä vähän aikaa ja käydään sitten eläinlääkärillä jos on tarvetta. Halauksia ja paljon terkkuja teillekin!

    SvaraRadera