söndag 29 juli 2012

Semestertakt

Här på bloggen, liksom i övriga bloggvärlden, tar vi det i semestertakt. Det finns ju så mycket trevligare saker man kan göra än att sätta sig framför datorn just nu, eller hur?

Sambons tredje semestervecka är nu slut. En vecka har han kvar. Den gångna veckan har vi till största delen spenderat ute på sommarstugan på Långskär, med som varenda dag. Jag har underhållit Ella (med hjälp av min mamma/Ellas mommo en del av tiden), medan min duktiga sambo har renoverat den andra stugan med en del hjälp av Ellas extramoffa. Vi har haft besök dit, både av en god vän till mig och hennes familj och av Ellas fammo och faffa och kusin Ida. Vi har också kört bort skrot då de haft skrotinsamling i skärgården. Men framförallt har vi njutit av att inte ha några tider att passa. Ella har givit oss flera sovmorgnar (en dag t o m till halv 10!), havsluften har fått oss alla att sova extra gott. Alma som kom ut till stugan i onsdags, har njutit av att få gå fri och leka med kompisen Quia. Igår kom vi upp till stan och jag och Ella hann med lite strandhäng med kompisarna, medan pappan var och fiskade. Under natten hade vi ett hejdundrande åskväder över oss, jag kunde inte låta bli att stå i fönstret och beundra blixtarna över himlen. Idag avslutade vi veckan med ett fint dop av Ellas kusin, lilla Agnes Ina Johanna (som jag faktiskt inte lyckades knäppa en enda vettig bild av helt ensam).

Inkommande vecka fortsätter vi väl att vara ute på stugan, vi måste ju ta ut det sista av semestern innan vardagen kommer igång igen. Hoppas ni alla njuter av sommaren när den är som bäst!





 
PS. Almas ben har förresten blivit mycket bättre. Nu haltar hon knappt alls längre. Det är bara om hon får riktigt bråttom som benet kan åka upp en stund. Håll tummarna för att det fortsätter så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar