måndag 16 juli 2012

Köpenhamnsresan, del 3

Mycket har hunnit hända sedan Köpenhamnsresan, men för att få allt kronologiskt rätt, så får ni först läsa fortsättningen på berättelsen om Köpenhamnsresan.

Den andra hela dagen vi var där vaknade vi till solsken och värme. Vi åkte iväg ut till Köpenhamns zoo för att kolla in djuren. Ella var mycket förtjust i alla djur. Hon fick t o m klappa en del djur - hästen, kossan och getterna. Getterna kallade hon för övrigt för "Alma". När hon såg isbjörnen simma började hon bara säga "bada" och det gör hon faktiskt ännu också då vi pratar om isbjörnen, lilla sötnosen vår! Utflykten till zoo var riktigt lyckad, det var nåt som både stora och små gillade.


På kvällen tog vi bussen ut till Nyhavn igen för att äta en matbit. Ella (som ätit redan på hotellrummet) somnade i vagnen och jag och pappan fick faktiskt äta ifred. Husen nere vid kanalen är så vackra och det var riktigt mysigt att sitta därute och äta gott.





Sist får ni se en bild tagen från hotellrummet i solnedgången. Vi bodde på Hotell Wakeup Copenhagen. Kanske inte det barnvänligaste hotellet, bl.a. då rummen är väldigt små, men prisvärt. Frukosten däremot var inget vidare och vi åt där bara en gång. Tågen vi såg utanför fönstret roade Ella, men störde förstås en del på natten.


Sista dagen i Köpenhamn firade vi pappans födelsedag och shoppade lite. Efter allt gående var fötterna lite möra, så jag tog på mig länkskorna ut på stan. Men hej, ser ni att jag ju i alla fall matchade dem, haha (t o m med armbandet jag hittade för -70 %).

Sammanfattningsvis kan jag konstatera att vår resa var riktigt lyckad, trots att vädret inte var det bästa alla dagar. Jag skulle gärna åka till Köpenhamn igen.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Det har varit spännande att följa er Köpenhamnsresa. Härligt att den blev lyckad och att du vill komma tillbaka:)
    Tveka inte att höra av dig om du vill ha tips på boende, attraktioner, sevärdheter, shopping osv.
    Ha en fortsatt fin dag!
    Mvh VisitDenmark

    SvaraRadera